Tuesday, October 27, 2009

andai ini salah aku...


Marilah sama2 kita muhasabah dir...

hari ini, berlalu dengan jiwa yang kosong..Ya Allah
mgkin hari ini aku ada buat silap dengan Mu ya Allah
mgkin jgk sesama manusia..
andai ini mmg salah aku, maafkanlah diri ini
hari ini terlalu murung utk aku..

kesalahan diri mgkin x dapat nk dicari oleh diri kita sendiri...
mgkin ada orang lain yang boleh menegurnye..

ya Allah...ampunilah dosa ku ini.

Sunday, October 25, 2009

hati.hati melangkah..

video

Taubat Seorang Hamba

Ku dambakan kasihMu oh Tuhan

Ku sedari kesilapan ini
Ampunilah dosa-dosaku
Yang pernah ku lakukan sewaktu hidupku

(chorus)
Dengarkanlah rintihan
HambaMu yang dha'if lagi hina
Ku sedari kesilapan ini
Terimalah taubatku

Ampunilah kesilapanku
Oh Tuhan yang esa
Diriku masih dalam keadaan lemah
Mengharapkan hidayah dariMu

Moga terampunlah dosa-dosaku
Jauhi diriku dari azabMu
Kerna ku masih buntu waktu untuk ku kembali..
Oh Tuhan...

(Subahanallah walhamdulillah walailahaillallah...)x2

imaaaam??...

mmmm...

Untuk mu Wanita

Baju nipis nampak bayang
Peha gebu saja ditayang
Lebih baik tak pakai baju senang
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang
Baju ketat seluar sendat
Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat
Disudut agama pun gaya tak berkat
Tudung jarang baju nipis
Pakai sikit boleh nampak ‘garis’
Mata orang terbeliak, kita membengis
Bila kena kutuk, kenapa menangis
Lengan pendek blaus gantung
Jeans ketat melekat dipunggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung
Agama tak suruh berbungkus macam pocong
Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah
Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah
Mata yang memandang boleh keluar darah
Kebaya ketat, kain terbelah
Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah
Tapi Islam sebenarnya indah
Tutup aurat bukan suruh berselubung
Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung
Taklah bersungut mulut pun muncung
Dah kalau mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’
Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung
Bertudung itu bukan satu paksaan
Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan
Itu la pasal fesyen pun yang bukan-bukan
Asal menutup aurat itu tuntutan
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan
Tu yang berjela-jela mencipta alasan
Menutup aurat satu syariat
Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat
Didunia selamat, di akhirat hebat

ehsan dari : hamba yang prihatin